• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Файловий архів

Спілкування з природою, на думку В.О.Сухомлинського, - засіб формування високих моральних якостей. Доцільним кроком було створення у школі кімнати живої природи та екологічної студії, що вивчає окремі компоненти ландшафтного середовища.

Створення кімнати живої природи завдання клопітке та приємне. Тому коло ентузіастів, до якого входили вчителі та учні школи, взялися змістовно та поступово створювати оазу з рослин та тварин, що представляють не одну кліматичну зону. Рослини, морські свинки, хом’ячки, рибки, папуга не тільки стали об’єктами для милування, об’єктами для спостереження та дослідження.

Шляхом прикладених зусиль в кімнаті понад 100 квіткових горщиків, що прикрашають підвіконня, шафи, підлогу, столи, гірки, тумби, підвісні композиції. Їх кількісний та якісний склад з кожним днем збільшується. Учні ведуть щоденники спостережень за рослинами, закріплюють на практиці отримані знання з біології рослин. Класні керівники використовують експозиції кімнати живої природи у проведенні виховних заходах, тим самим збагачуючи дітей світогляд та естетичну, духовну культуру.

Зоологи ретельно вивчають поведінку, особливості харчового раціону, умови зимового періоду у морських свинок та хом'яків. Свої записи досліджень старанно поєднують із багатогранною творчістю (малювання, римування). Працюють над творчим проектом "Наші маленькі друзі".

Іхтіологи досліджують особливості акваріумних рибок (поведінка та харчування різними видами корму) та представників молюсків. Вивчають історію заснування акваріумістики. Ознайомлюються із видовим складом акваріума, поповнюють новими видами.

Орнітологи досліджують умови існування пернатих нашого регіону та екзотичних (хвилястого папуги), вивчають їх раціон, проблеми існування та шляхи їх вирішення, особливості перебування у зимовий період, спостерігають осінні та весняні перельоти птахів, зимові міграції, популяційні зміни про які повідомляють моніторингові служби.

Ентомологи вивчають умови існування бджіл, махаона, джмеля, жука оленя у нашому регіоні.

А що може бути приємніше за піклування про те, що любиш!

Свої напрацювання учні надіслали на огляд Всеукраїнського конкуру експериментально-дослідницьких робіт з природознавства „Юний дослідник” для учнів 9-11 років, Всеукраїнського конкурсу-огляду „Екологічна стежка”, Всеукраїнського заочного конкурс-огляду внутрішнього та зовнішнього озеленення „Галерея кімнатних рослин”, „Птах року ”, обласної акції „Допоможемо зимуючим птахам”, Всеукраїнської акції „Рослини – рятівники від радіації”, „Юний селекціонер”, „Джміль та бджілка”, „Кролі”, Всеукраїнського екологічного походу „Біощит”, „Сім перлин Херсонщини” та інші, і є призерами та дипломантами ІІ етапу цих конкурсів. Учні співпрацюють з кафедрою зоології Київського національного університету ім.. Т.Г.Шевченка у моніторингу осінніх та весняних перельотів, зимових міграцій птахів. Школярі свої знання застосовують на Всеукраїнському інтерактивному конкурсі „Колосок”. У школі ІІІ ступеня введено природничий профіль.

Науково-дослідницька робота це довготривалий та безперервний процес у якому необхідно виявити вольові якості, компетентність, працьовитість, натхнення яке черпають учні та їх наставники від самої ж природи, і тоді отриманий результат, що милує око і дає естетичну насолоду буде винагородою за клопітку працю.

Природа стає невід'ємною частиною їхнього життя де можна у взаємозв’язку з нею проявити свої, хоча не такі досконалі, але які відповідають їхнім віковим особливостям, знання, навички, здібності, креативність у вирішенні екологічних проблемних запитань, логічність та поступовість дій.

Саме тому проблема екологізації освіти вирішується шляхом поглиблення уваги до ведення спостережень за природою та діяльністю людей. Спостереження мають системний характер, проводяться за певною схемою із чітким виділенням об’єктів спостережень та вирізняється цілеспрямованим сприйняттям, спрямоване на виділення істотних ознак, та встановленні причинно-наслідкових зв’язків між неживої природою і діяльністю людей, і веде до розуміння цілісності природи, отже, у кінцевому рахунку, слугує вихованню екологічної культури, адже основним постулатом екології є "все пов’язане з усім" .

Кiлькiсть переглядiв: 1253

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Грудень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031